Notlagret – för dig som vill bli musiker

Oavsett om du vill lära dig spela gitarr eller är en etablerad musiker kan du hitta de noter du söker på Notlagret. Notlagret har Sveriges bredaste utbud inom noter.

Du hittar allt från DVD-filmer där du kan lära dig spela ett nytt instrument till noter för orkester, kör eller för rockband. Ofta finns noter för piano och ackord för gitarr så du behöver inte ha flera exemplar av samma låt.

Givetvis finns det även mer traditionella sångböcker med allt från barnvisor till låtarna från filmen Bohemian Rapsody.

Jag och min blockflöjt

Själv har jag spelat trumpet en gång i forntiden men det tänker jag inte ta upp igen. Däremot plockar jag fram min blockflöjt eller min altblockflöjt någon gång ibland och spelar några låtar. Jag gillar svenska folkvisor och har köpt en och annan notbok med folkvisor. Det finns även notböcker som är speciellt riktade till blockflöjt och det är bra eftersom notomfånget i en blockflöjt inte är så stort.

Tyvärr har Notlagret inte den mest klassiska sångboken jag kan tänka mig: Nu ska vi sjunga. Men den går att köpa från annat håll så det är inget större problem. Själv sjunger jag inte, eller det gör jag visst, men inte när någon annan hör på. Men sångböcker för barn brukar ha bra noter för blockflöjt. Jag klarar inte att spela svårare melodier eftersom det går väldigt lång mellan gångerna jag tar fram flöjten.

Serviceinriktat företag

En annan sak som är bra med Notlagret är att de försöker hjälpa dig om de inte har just de noter du vill ha. Finns noterna i skrift så brukar Notlagret kunna fixa dem till dig. Det kallar jag service.

Visst finns mycket att hitta direkt på nätet i digital form idag, men att ha nothäftet eller sångboken i handen känns så mycket bättre tycker jag.